Do czego wykorzystujemy telefony, komputery stacjonarne, tablety? Które urządzenia są najpopularniejsze? Wyjaśnia to infografika przygotowana przez firmę badawczą TNS .
Na początku omówmy komunikatory. Używamy ich równie często na komputerach (45%, z czego 23% to komputery stacjonarne a 22% laptopy) jak i smartfonach (46%) a prawie w ogóle na tabletach (3%).
Jeśli chodzi o gry wykres wygląda niemal identycznie (komputery 25%, laptopy 19%, smartfony 44%).
Media społecznościowe? Tutaj widać przewagę tradycyjnych urządzeń: komputery to 55% użytkowania (stacjonarne 27%, laptopy 28%), smartfony 34%. Tablety znów na szarym końcu - na Facebooka czy Twittera zagląda przy ich użyciu zaledwie 4% użytkowników.
Fot. TNS
Możemy teraz omówić popularność danych urządzeń na świecie. Globalnie rzecz uśredniając 46% z nas ma komputer stacjonarny, 41% laptopa, 42% smartfon, 12% tablet a 9% Smart TV. Analizując te dane według kontynentów widać jednak gigantyczne różnice.
Jak można się spodziewać najbardziej skomputeryzowana jest Ameryka Północna (komputery 68%, laptopy 72%, smartfony 61%, tablety 31%, Smart TV 12%). Zaskakuje jednak prawie taki sam wynik Azji (kraje rozwinięte) to odpowiednio: 68%, 68%, 60%, 24%, 15%.
Prawdziwym zaskoczeniem jest też wynik dla Afryki Subsaharyjskiej w pozycji smartfony. Ma je 39% mieszkańców. A w Polsce? 31%!
Fot. TNS
I tu kolejne zaskoczenie. Do posiadania smartfona przyznaje się jedynie 18% badanych. Reszta z 31% nie wie... że ma w posiadaniu smartfon!
Fot. TNS
Urządzenie to jest najbardziej popularne w Azji i Ameryce Północnej (posiada je 60-64% obywateli).
Popularność smartfonów na świecie Fot. TNS Fot. TNS
Badania TNS ujawniają też prawdę o tym, że kochamy WiFi. Kto je włączy zwiększa swoją aktywność w Sieci o 30%.
WiFi jest najpopularniejszym sposobem komunikacji z Siecią Fot. TNS Fot. TNS
WiFi jest po prostu najchętniej wykorzystywane do surfowania łącznie w 68% przypadków (45% w domu, 23% w publicznych HotSpotach). 32% ruchu w Sieci to internet mobilny.
Pełna wersja infografiki znajduje się tutaj .
Na stronach TNS znajdziecie też inne ciekawe informacje. Jedną z nich jest infografika dotycząca "Showroomingu". Chodzi o oglądanie towaru w sklepie i kupowaniu go taniej - przez Internet. W Polsce w taki sposób robi zakupy aż 25% konsumentów w wieku 16-30 lat.
Więcej szczegółów pod tym adresem .