Pierwszy polski Glass Hackathon już za nami. Wygrała aplikacja Poznaj Swoje Miasto

W sobotę 6 lipca w Warszawie odbył się pierwszy w Polsce Glass Hackathon, czyli konkurs na najlepszą aplikację na Google Glass. Powstało 7 projektów, wygrała aplikacja gry miejskiej Poznaj Swoje Miasto.

Do Glass Hackathonu przystąpiło 60 osób, a do końca kilkunastogodzinnego programowania wytrzymało ok. 30. Założenia hackathonu były proste - mamy jedną parę okularów Google, a chętnych do ich zobaczenia jest wielu. Zbierzmy więc programistów w jednym miejscu i pozwólmy im napisać aplikację na Google Glass. Glass Hackathon organizowany był przez agencję interaktywną Kalicińscy.com oraz Google Developer Group Warsaw. Gazeta.pl objęła wydarzenie patronatem medialnym.

Programowanie zaczęło się o 11 rano, skończyło koło 22 tego samego dnia. Uczestnicy mieli stworzyć grupy czteroosobowe i razem pracować nad swoimi pomysłami. A tych było co niemiara. Od aplikacji która powiadamiałaby kierowcę, kiedy po wypiciu piwa może już wsiąść za kierownicę przez program do notatek po listę zakupów stworzoną specjalnie na okulary Google.

Fot. J. Sosnowska

Ostatecznie wygrał jednak zespół ProTeam, który stworzył aplikację Poznaj Swoje Miasto. Jak tłumaczyli mi twórcy aplikacji

Użytkownik po uruchomieniu aplikacji otrzymuje listę dostępnych zadań w jego aktualnej lokalizacji. Jego zadanie polega na odszukaniu obiektu, zrobieniu zdjęcia, przesłania go do platformy Recognize.IM w celu jego identyfikacji. Jeśli zdjęcie odpowiada poszukiwanemu obiektowi za zrealizowane zadanie otrzymuje określoną liczbę punktów oraz nagrodę, która jest upominkiem/ kuponem, który może zrealizować w pobliskim punkcie. Swoim osiągnięciem może pochwalić się na portalu społecznościowym, sprawdzić swój ranking na liście i rywalizować ze znajomymi o nagrody miesiąca. Gdyby użytkownik nie wiedział, jak dotrzeć do miejsca realizacji kuponu, może uruchomić nawigację.

Fot. ProTeam/ Krzysztof Wróbel

Żadnej z drużyn nie udało się w ciągu kilkunastu godzin programowania oddać już gotowego produktu. ProTeam podszedł do zagadnienia całościowo - opracował zarówno interfejs internetowy, aplikację na Google Glass oraz podstawy grywalizacji dla uczestników. W porównaniu z innymi projektami, rozwiązanie ProTeam było najbardziej kompleksowe.

Zainteresowanie Glass Hackathonem było spore. Ale większość zaprezentowanych rozwiązań nie wykorzystywała możliwości Google Glass, za to świetnie sprawdzałaby się jako aplikacja mobilna. Na przykład aplikacja do robienia notatek podczas spotkań, lista zakupów, albo aplikacja do zarządzania inteligentnym domem - wszystkie takie projekty sprawdzają się lepiej na dużym ekranie smartfona, a nie na niewielkim wyświetlaczu okularów Google.

Google Glass trafią na rynek prawdopodobnie w przyszłym roku. Oczywiście, najpierw dostępne będą w Stanach Zjednoczonych, nie wiadomo, kiedy trafią do Europy. Jednak pierwszy polski Glass Hackathon pokazuje, że nie tylko użytkownicy będą musieli uczyć się korzystania z nowego sprzętu. Także pisanie aplikacji na Glass wymagać będzie innej perspektywy niż ta, do której przyzwyczaiły nas smartfony i tablety.

Więcej o: