Tym razem prawnicy pracujący dla Apple doszukali się podobieństwa jabłka z logotypu internetowego sklepu spożywczego Fresh24.pl do jedynego słusznego owocu, opatrującego plecy takich urządzeń jak iPhone, czy iPad. W efekcie, Apple chce unieważnienia znaku Fresh24.pl.
Sprawa trafi pod rozwagę Urzędu Patentowego RP. Firma bowiem nie zamierza odstępować symbolu swojej marki i zawnioskowała o uznanie skargi za bezzasadną. Żeby było śmieszniej, firma F24, do której należy logotyp Fresh24.pl jest też współwłaścicielem "a.pl", co do którego producent elektroniki też ma spore zastrzeżenia. O ile we Fresh24.pl pojawia się jabłko, o tyle bowiem "a.pl" można przeczytać jako "a-pe-el", co przecież brzmi łudząco podobnie do "a-pl". Tym ostatnim firmuje się Apple.
Fresh Apple logo fot. Gazeta.pl fot. Gazeta.pl
Ze względu na ilość instancji odwoławczych oba procesy mogą się ciągnąć nawet 3 lata każdy. Nie należy się więc spodziewać, że sprawa szybko się wyjaśni. W międzyczasie może znajdzie się jeszcze jakaś firma, której logo lub nazwa przypomina Apple.
Rozsądek podpowiada natomiast, że skargi Apple zostaną odrzucone. Tym bardziej, że w ofercie Fresh24.pl próżno szukać elektroniki. Jedyne, co łączy obie marki, to fakt, że wspomniany internetowy sklep spożywczy także sprzedaje parówki. Tym, którzy nie widzą związku proponuję obejrzeć poniższy film.
[za Telepolis.pl ]