Joanna, należysz do miliona pierwszych użytkowników w Polsce!
tak wygląda tytuł wiadomości od LinkedIn, popularnego serwisu społecznościowego, który służy głównie utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Milion użytkowników to duża sprawa, nic dziwnego, że LinkedIn rozesłał do wszystkich maile informujące o sukcesie.
Problem w tym, że dalej jest już tylko gorzej. Widzimy polską flagę i napis:
Aaron, należysz do miliona pierwszych użytkowników w Polsce!
Mam trzy imiona. "Aaron" nie jest żadnym z nich. Dalej mail brzmi już poprawnie, znajdują się w nim standardowe podziękowania dla wszystkich, którzy korzystają z serwisu.
Szybka ankieta w pracy ujawniła, że pomyłka z imieniem nie była w moim przypadku odosobniona. Okazuje się, że według LinkedIn wszyscy polscy użytkownicy serwisu noszą dwa imiona: Aaron albo Paweł.
Wiadomo, błędy zdarzają się nawet najlepszym. Ale nie powinny mieć miejsca w wiadomościach z okazji osiągnięcia kamienia milowego. Co dokładnie się stało? Zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienie do rzecznika prasowego LinkedIn, Darain Faraz:
Chcieliśmy uczcić fakt, że w Polsce mamy już milion użytkowników, więc wysłaliśmy do wszystkich maile z podziękowaniami, że to dzięki nim osiągnęliśmy ten etap. Niestety, po naszej stronie pojawił się błąd i maile zostały błędnie zatytułowane. Za błąd oczywiście przepraszamy.
LinkedIn nie ujawnia, jaki dokładnie chochlik sprawił, że milion użytkowników został ochrzczony Aaronem lub Pawłem. Krzywda nikomu się nie stała, choć trzeba pamiętać, że to nie pierwsze problemy serwisu z systemem.
Korzystacie z LinkedIn? Jakie imię według nich nosicie - Aaron czy Paweł?