Klienci PKO na celowniku cyberprzestępców. Uwaga na fałszywe e-maile!

Klienci największego polskiego banku znów znaleźli się na celowniku cyberprzestępców. W sieci krążą różne wersje maila informującego o zablokowaniu dostępu do systemu iPKO. Kto kliknie ten wpadnie w tarapaty!

Użytkownicy systemu iPKO powinni zwrócić uwagę na e-maile, które od kilku tygodni niezwykle intensywnie rozsyłają cyberprzestępcy.

Wiadomość zawiera powyższą grafikę i ostrzeżenie o zablokowaniu dostępu do konta. Skłaniają też odbiorcę do kliknięcia linka i ponownej weryfikacji tożsamości.

Aby przywrócić dostep do swojego konta kliknij Zaloguj sie do iPKO i przystapic do procesu weryfikacji.

Nietrudno się domyślić, że to pułapka - link z e-maila kieruje nas do sklonowanej strony PKO. Cyberprzestępcy przejęli kilka domen, bo w zależności od wersji link kieruje nas do Turcji lub Kanady.

Na szczęście dla użytkowników wiadomość napisana jest łamaną polszczyzną, w miarę łatwo jest więc przewidzieć, że to oszustwo. Część użytkowników może jednak tylko zerknąć na logo PKO i odruchowo skorzystać z zamieszczonego linka.

W przesłanym do naszej redakcji komentarzu Bank podkreśla, że incydenty związane z tego typu atakami nie są zbyt liczne. Informuje też o środkach ostrożności, które należy podjąć:

Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku. Ostrzegamy, że mają one na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania. Prosimy nie odpowiadać na tego typu wiadomości, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej - PIN-u, kodu CVV. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

Warto też pamiętać o tym, by niezwłocznie poinformować bank jeśli jednak padliśmy ofiarą ataku cyberprzestępców.

Jeżeli zdarzyło się, że klient skorzystał z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy o niezwłoczny kontakt z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Z bankowości elektronicznej PKO korzysta sześć milionów osób.

Więcej o: