Nie uciekniesz przed reklamami Facebooka. Chcą być jak Google?

Facebook wprowadza nową usługę dla reklamodawców. "Atlas" ma być odpowiednikiem AdSense - głównego źródła dochodu Google. Czy zmiany w serwisie spodobają się użytkownikom? Z tym może być problem...

Atlas to nowa usługa, którą Facebook chce wkrótce zaoferować reklamodawcom. Ma sprawić, że reklama w największym portalu społecznościowym świata stanie się równie efektywna, co AdSense - kluczowy produkt Google.

Platforma nie jest nowa, Facebook kupił ją rok temu od Microsoftu. Nowe są jednak narzędzia, którymi będzie dysponować. Reklamy Facebooka będą "śledzić użytkownika". I to na dwa sposoby. Po pierwsze kiedy przesiądziemy się  z urządzenia na urządzenie. Zmienimy smartfona na komputer, komputer na tablet - Facebook będzie nas "widział" dzięki powiązaniu ciasteczek. Drugi sposób śledzenia wykorzystuje inne witryny - wszystkie, do których logujemy się za pomocą Facebooka.

Tym sposobem Facebook buduje nową, potężną i niemal tak wszechobecną sieć reklamową jak Google. Wygląda więc na to, że największa obawa o przyszłość Facebooka - nieumiejętność zarabiania na użytkownikach mobilnych - została właśnie rozwiana.

Jak donosi The Wired Facebook dzięki nowemu narzędziu już podpisał kontrakt z PepsiCo i Intelem.

Dla reklamodawców zmiany wprowadzane przez Facebook są dobrą wiadomością. A dla użytkowników? Oceńcie to sami.

Więcej o: