CES 2015: Samsung prezentuje nowe usługi związane z "internetem rzeczy" i rzeczywistością rozszerzoną

Targi CES 2015 są okazją do prezentowania nie tylko nowych produktów ale i usług. Samsung zaprezentował kilka rozwiązań, dzięki którym korzystanie z internetu i "konsumowanie treści" ma być jeszcze wygodniejsze.

Najważniejszą premierą Samsunga podczas wczorajszej konferencji odbywającej się na targach CES 2015 był  pierwszy telewizor SUHD . Koreańczycy zaprezentowali jednak inne produkty, dzięki którym korzystanie z internetu i integrowanie urządzeń stanie się łatwiejsze.

Milk i rzeczywistość rozszerzona

W zeszłym roku pisaliśmy o nowej usłudze - dostępnej w tej chwili wyłącznie w USA - o nazwie Milk Music. Nowa muzyczna chmura przeznaczona dla właścicieli smartfonów Samsunga miała być swoistą "premią". Podczas wczorajszej konferencji Samsung ogłosił, że rozbudowuje usługę Milk i uruchamia dodatkowo Milk Video i Milk VR.

 

Pierwszy z serwisów ma służyć do łatwego wymieniania i oglądania plików wideo. Drugi jest bardziej przełomowy - skierowany jest bowiem dla użytkowników hełmu służącego do zabawy z rzeczywistością rozszerzoną. Samsung zaprosił nawet twórcę serialu Walking Dead, odpowiedzialny za nową produkcję tworzoną specjalnie dla użytkowników okularów Gear VR. Nie wiemy absolutnie nic więcej. Miejmy jednak nadzieję, że wkrótce poznamy bliższe szczegóły i że okaże się, że "konsumowanie treści" przy pomocy rzeczywistości rozszerzonej pozwala doświadczyć czegoś naprawdę niesamowitego.

Internet rzeczy - SmartThings

Samsung zapowiedział też, że rok 2015 będzie rokiem "internetu rzeczy". Urządzenia mają być ze sobą powiązane i zintegrowane. A przez to, że stają się coraz bardziej potężne są też praktyczne. Samsung zaprezentował podczas konferencji miniaturowy i przenośny dysk SSD. Urządzenie o nazwie SSDT1 jest wielkości karty kredytowej, a pozwala przesłać obraz w standardzie 4K. Jest więc wyznacznikiem trendu, standardu, który wkrótce ma szansę być powszechny. W miarę wzrostu popularności telewizorów 4K wzrośnie zapotrzebowanie na inne sprzęty i usługi powalające w pełni korzystać z tego standardu. Normą stanie się więc wygodne przesyłanie obrazów i filmów z telefonów, tabletów i innych inteligentnych urządzeń.

Użytkownicy sprzętu Samsunga będą też korzystać z aplikacji SmartThings pozwalającej monitorować i kontrolować różne urządzenia. Smartfon staje się dzięki tej aplikacji swoistym centrum kontroli czy też pilotem.

 

Samsung chce być liderem... dźwięku

Samsung WAM6500 / 7500Samsung WAM6500 / 7500 Fot. Samsung

Fot. Samsung

Podczas wczorajszej konferencji Samsung ogłosił też, że chce skupić się również na innowacjach związanych z dźwiękiem. Koreańczycy zaprezentowali  - zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami - nowatorskie głośniki WAM6500 i 7500. Ich cechą jest emitowanie dźwięku "dookoła" - w zakresie 360 stopni.

Koreańczycy stworzyli też New Samsung Audio Lab - firmę, która będzie opracowywać innowacje związane z dźwiękiem.

Samsung i AGD

Koreański gigant zaprezentował też nową pralkę wykorzystującą technologię Active Wash. Pozwala ona na superszybkie pranie - można je wykonać w zaledwie 36 minut. Samsung zaprezentował też innowacje związane z kuchnia i linią produktów Samsung Chef Collection.

Internet rzeczy coraz bliżej

Premiery Samsunga dowodzą jednego: internet rzeczy powoli staje się faktem. Użytkownicy mają coraz więcej urządzeń, a Samsung chce tworzyć dla nich wspólny ekosystem. Łączenie różnych urządzeń, przesyłanie między nimi informacji i treści ma być łatwiejsze. A kiedy będzie wygodne stanie się bardziej powszechne.

Ciekawi mnie jednak, czy rozwiązania poszczególnych konkurentów będą kompatybilne. Dla użytkownika liczy się najbardziej wygoda - mam więc nadzieję, że telewizor Samsung będzie w pełni współpracować z telefonem LG czy Sony. Dzięki aplikacji SmartThings powinno być to możliwe. Era "Internetu Rzeczy" jest już więc naprawdę blisko.

Więcej o: