Londyn rozważa zmianę nieużywanych linii metra w trasy rowerowe szybkiego ruchu

Projekt "The London Underline", który przewiduje przebudowę nieużywanych linii metra na potrzeby ruchu rowerowego, zwyciężył w konkursie London Planning Awards.

Jednym ze sposobów na uczynienie Londynu bezpieczniejszym i wygodniejszym miejscem dla mieszkańców ma być projekt rewitalizacji nieużywanej infrastruktury. Taką koncepcję, zakładającą m.in. zmianę zamkniętych linii metra w trasy szybkiego ruchu dla rowerów, przewiduje projekt "The London Underline". Wygrał on właśnie w konkursie London Planning Awards.

Twórcy koncepcji z firmy Gensler chcą, by zamknięte i nieużywane trasy znów tętniły życiem - dzięki utworzeniu podziemnych centrów handlowych, restauracji, ścieżek rowerowych i szlaków dla pieszych. Projekt zakłada też, że energia potrzebna do oświetlenia tuneli będzie częściowo odzyskiwana z ruchu generowanego przez pieszych i zmechanizowanych użytkowników.

 

Londyn - jak wyjaśnia portal S tandard.co.uk musi poradzić sobie z największą w historii liczbą mieszkańców. Wykorzystanie starych tuneli metra może okazać się jednym z tańszych i prostszych metod, by to osiągnąć.

Jednym z najważniejszych aspektów projektu jest stworzenie specjalnych ścieżek rowerowych szybkiego ruchu. Mogłyby one połączyć kilka newralgicznych punktów Londynu - na przykład na trasie Jubilee Line - od Green Park do Charing Cross. Jak wyjaśnia Daily Mail , system tuneli miałby się łączyć z naziemnymi elementami trasy i mostami na Tamizie.

Koncepcja utworzenia specjalnych ścieżek rowerowych w tunelach metraKoncepcja utworzenia specjalnych ścieżek rowerowych w tunelach metra Fot. Gesler Fot. Gesler

A jak może wyglądać projekt w praktyce? Wiemy to dzięki poniższej wizualizacji.

embed
Więcej o: