Spot o dopalaczach, który zaprezentował kilkanaście dni temu GIS, został przyjęty bardzo krytycznie z uwagi na dość ubogą formę i treść odbiegającą od jakichkolwiek realiów. Swoje spoty o dopalaczach zaprezentowały też inne instytucje ( Urząd Wojewódzki, Policja ,)
Znaleźmy świeży przykład tego, jak powinno się realizować kampanie społeczne. Na YouTube pojawił się nowy spot amerykańskiej kampanii społecznej (autorstwa AT&T ) mającej zwrócić uwagę na problem używania smartfonów "za kółkiem".
W klipie "Blisko domu", będącym częścią kampanii "To może zaczekać" widzimy historię kilku osób, która zbiega się w dramatycznym momencie. Kampania uświadamia, że używanie smartfonu podczas prowadzenia samochodu jest niebezpiecznie i może doprowadzić do śmiertelnego wypadku.
Klip trwa blisko cztery minuty. Warto go jednak obejrzeć, bo po prostu wgniata w fotel. Zarówno przez formę, jak i treść. Dobry spot poświęcony kampanii społecznej wymaga chyba więcej środków, niż 3000zł.