Spot o dopalaczach był żenujący? Ten wgniecie cię w fotel

W ciągu kilku ostatnich tygodni przez Polskę przetoczyła się fala zatruć dopalaczami. Reakcja władz była, z punktu widzenia przeciętnego internauty, raczej marna. Spot o dopalaczach, który zaserwował nam GIS można chyba uznać za żenujący. Znaleźliśmy aktualny przykład tego, jak powinno realizować się kampanie społeczne.
Zobacz wideo

Spot o dopalaczach, który zaprezentował kilkanaście dni temu GIS, został przyjęty bardzo krytycznie z uwagi na dość ubogą formę i treść odbiegającą od jakichkolwiek realiów.  Swoje spoty o dopalaczach zaprezentowały też inne instytucje ( Urząd Wojewódzki, Policja ,)

Zobacz wideo

Znaleźmy świeży przykład tego, jak powinno się realizować kampanie społeczne. Na YouTube pojawił się nowy spot amerykańskiej kampanii społecznej (autorstwa AT&T ) mającej zwrócić uwagę na problem używania smartfonów "za kółkiem".

W klipie "Blisko domu", będącym częścią kampanii "To może zaczekać" widzimy historię kilku osób, która zbiega się w dramatycznym momencie. Kampania uświadamia, że używanie smartfonu podczas prowadzenia samochodu jest niebezpiecznie i może doprowadzić do śmiertelnego wypadku.

Klip trwa blisko cztery minuty. Warto go jednak obejrzeć, bo po prostu wgniata w fotel. Zarówno przez formę, jak i treść. Dobry spot poświęcony kampanii społecznej wymaga chyba więcej środków, niż 3000zł.

 
Więcej o: