Apple znów najcenniejszą marką świata

Raport firmy Interbrand nie pozostawia wątpliwości: Apple po raz trzeci uznano za najbardziej wartościową markę świata. Mało tego - w ciągu ostatniego roku zyskała na wartości...

Interbrand po raz kolejny opublikował ranking wartości marek. Na czele listy po raz trzeci znalazł się Apple. Jest wyceniany na astronomiczną kwotę 170 miliardów dolarów. W ciągu roku wartość marki zwiększyła się aż o 43%.

Na drugim miejscu rankingu uplasował się drugi gigant technologiczny. Marka Google jest warta 120,3 miliarda dolarów, a jej wartość wzrosła przez rok o 12%.

Jak podsumowuje Business Insider w czołowej piątce aż cztery marki to marki technologiczne. Prócz wspomnianych również Microsoft i IBM.

W klasyfikacji ujęto też Facebooka - marka zyskała na wartości sporo - 54%. Jest wyceniania na 22 miliardy dolarów, co pozwoliło zająć 23 miejsce.

Interbrand wyceniając markę bierze pod uwagę kilka czynników: wyniki finansowe, wpływ marki na decyzje klienta, maksymalna cena, jaką można uzyskać posługując się marką. I chyba to ostatnie kryterium pozwoliło Apple wygrać ten konkurs.

Ranking, na setnej pozycji, zamyka Lenovo - marka jest wyceniana na niewiele ponad cztery miliardy dolarów.

Więcej o: