Interbrand po raz kolejny opublikował ranking wartości marek. Na czele listy po raz trzeci znalazł się Apple. Jest wyceniany na astronomiczną kwotę 170 miliardów dolarów. W ciągu roku wartość marki zwiększyła się aż o 43%.
Na drugim miejscu rankingu uplasował się drugi gigant technologiczny. Marka Google jest warta 120,3 miliarda dolarów, a jej wartość wzrosła przez rok o 12%.
Jak podsumowuje Business Insider w czołowej piątce aż cztery marki to marki technologiczne. Prócz wspomnianych również Microsoft i IBM.
W klasyfikacji ujęto też Facebooka - marka zyskała na wartości sporo - 54%. Jest wyceniania na 22 miliardy dolarów, co pozwoliło zająć 23 miejsce.
Interbrand wyceniając markę bierze pod uwagę kilka czynników: wyniki finansowe, wpływ marki na decyzje klienta, maksymalna cena, jaką można uzyskać posługując się marką. I chyba to ostatnie kryterium pozwoliło Apple wygrać ten konkurs.
Ranking, na setnej pozycji, zamyka Lenovo - marka jest wyceniana na niewiele ponad cztery miliardy dolarów.