Facebook opublikował specjalny raport, w którym wyróżnia najważniejsze wydarzenia mijającego roku. Przegląd wydaje się dość przygnębiający, bo wyjątkowo dużo wydarzeń dotyczy terroryzmu i kryzysu związanego Syrią
Raport składa się ze strony internetowe j, na której przejrzeć można każde z wydarzeń oraz z filmu.
Dzięki stronie możemy przejrzeć wydarzenia, które wzbudziły największe zainteresowanie użytkowników Facebooka. Specjaliści Marka Zuckerberga zanalizowali najważniejsze tematy poruszane pomiędzy styczniem a grudniem 2015. Badanie zostało przeprowadzone w anonimowy sposób.
Wśród wydarzeń znajdziemy grecki kryzys walutowy, atak na redakcję Charlie Hebdo czy ostatnie dramatyczne wydarzenia w Paryżu. O ostatnim z wydarzeń Facebook napisał:
"Wieczorem 13 listopada terroryści przeprowadzili kilka skoordynowanych ataków w Paryżu co zaszokowało Francję i świat. Był to najbardziej śmiertelny atak od czasu zakończenia II Wojny Światowej.
Paryżanie używali Facebooka, by przekazać bliskim, ze są bezpieczni. Miliony ludzi na całym świecie zamieszczało wpisy lub zmieniało swoje zdjęcia profilowe, by wyrazić solidarność z Francją".
Poniżej tego opisu znajdujemy posty zamieszczone na Facebooku przez prezydenta Hollanda i inne osobistości.
Prócz rankingu wydarzeń Facebook publikuje też ranking w poszczególnych kategoriach takich jak sport, muzyka, filmy, seriale telewizyjne. I tak jeśli chodzi o filmy największą popularnością na Facebooku cieszą się: Star Wars: The Force Awakens,Fast & Furious 7, Jurassic World, Avengers: Age of Ultron i American Sniper . Najpopularniejsi muzycy mijającego roku to: Ed Sheeran, Taylor Swift, Kanye West,Nicky Jam,Wiz Khalifa.
Warto zwrócić uwagę na piątą pozycję w zestawieniu "Gry". Polska produkcja odniosła jak widać globalny sukces. W tej kategorii znalazły się: FIFA15, Mortal Kombat X,Fallout Shelter & Fallout 4, Batman: Arkham Knight oraz właśnie najnowszy Wiedźmin (The Witcher 3: Wild Hunt).
Druga część raportu o najważniejszych wydarzeniach to nagranie wideo. Prezentuje wpisy umieszczone na serwisie opisujące najważniejsze wydarzenia. Facebook chce udowodnić, że jest źródłem informacji. I to zarówno tych pochodzących od naszych najbliższych, jak i tych pochodzących z serwisów informacyjnych.
Facebookowi zależy na tym, byśmy nie traktowali go wyłącznie jako serwis, w którym znajdujemy mało istotne treści. Portal dojrzewa i chce, by jego użytkownicy dojrzewali razem z nim.
2015 Year in Review from Facebook on Vimeo .