Polska firma wyceniana na... 28 milionów złotych! Ale co to dla nas oznacza?

Brand24, polska firma zajmująca się monitorowaniem internetu, wkroczyła na nowy poziom rozwoju - 1,4 mln złotych od inwestora i tym samym jej wycena wzrosła do 28 milionów złotych.

Michał Sadowski, współzałożyciel Brand24 jest jedną z bardziej pozytywnych osobowości polskiej branży technologicznej. Możecie go kojarzyć choćby z hitowego filmu o "internetach" (poniżej). Tymczasem jednak poinformował, że Brand24 w rundzie finansowania za 5% akcji otrzymał 1,4 mln złotych od funduszu Inovo VC.

Brand24 służy do monitorowania wizerunku marki w internecie. Aplikacja wykorzystywana jest głównie przez firmy, które w ten sposób "słuchają" tego, co mówimy o nich na Facebooku, Twitterze czy na Instagramie. Po co? W ten sposób przedstawiciele danej firmy wiedzą, co sądzimy o jej produktach i mogą sprawnie i szybko odpowiadać na nasze zastrzeżenia, uwagi albo pochwały.

Ostatnio do grona klientów Brand24 dołączył... Biały Dom.

- Skontaktowała się z nami agencja, która jest odpowiedzialna za uruchomienie w Stanach kampanii promującej edukację wśród nastolatków. To pomysł biura pierwszej damy, do współpracy zaproszono Mashable, NBC i Vine. Biały Dom przetestował naszą aplikację, był bardzo zadowolony z efektów i jej możliwości, dlatego zdecydował się wykupić nasze konto premium - mówił serwisowi Wyborcza.pl Michał Sadowski, założyciel Brand24

Z narzędzia analitycznego oferowanego przez Brand24 korzysta obecnie ok. 1000 firm z 35 krajów. W wypowiedzi dla serwisu Antyweb Sadowski opowiada, że zyskują ponad 100 nowych klientów każdego miesiąca.

Dlaczego sukces Brand24 i jego rosnąca wycena są ważne? Z kilku powodów:

- pokazują, że w naszym regionie i w Polsce są firmy ciekawe, pomysłowe i z sensownymi modelami boznesowymi

- przyciągają zewnętrzny kapitał

- a dzięki temu może u nas powstać kolejna firma, z której usług będzie korzystać milion (albo miliard) użytkowników.

Rafał Plutecki, szef Campus Warsaw, w rozmowie ze mną podkreślał :

- Fundusze typu venture capital dostarczyły 4,1 miliarda euro do europejskich firm technologicznych - tylko w ciągu trzeciego kwartału tego roku. Ponad 95% tej kwoty trafia do firm z Europy Zachodniej, my wciąż jesteśmy daleko. Cały nasz region jest mniejszy niż poszczególne miasta Europy Zachodniej pod względem kapitału inwestycyjnego.

Im więcej polskich firm wycenianych będzie na miliony złotych (albo miliony dolarów), tym lepiej dla Polski.

- To nie jest tak, że złapaliśmy Pana Boga za nogi i jesteśmy najbardziej udanym polskim startupem. Znamy swoje miejsce w szeregu. Daleko nam jeszcze do projektów jak Livechat, Getresponse, Uxpin, czy SalesManago. Projektów, które może nie są tak częstymi gośćmi polskich konferencji, ale robią swoje i osiągają wyniki, o których my w tej chwili marzymy - podkreśla jednak założyciel Brand 24 na Antywebie.

Zatem gratulacje dla Brand24. Potrafią "robić internety".

 
Więcej o: