Użytkownicy iPhone'a 5 pozywają Apple. Za wysokie rachunki telefoniczne

Grupa użytkowników iPhone'ów wytoczyła pozew zbiorowy przeciwko gigantowi z Cupertino. Z powodu defektu technicznego ich smartfony miały samoczynnie przechodzić z trybu sieci Wi-Fi do trybu mobilnej transmisji danych, co skutkowało zawyżonymi rachunkami telefonicznymi.

O zaskakujących problemach Apple donosi serwis Apple Insider.  Z treści pozwu złożonego w jednym z kalifornijskich sądów wynika, że luka, która byłą przyczyną błędów po raz pierwszy została odkryta w 2012 roku, krótko po premierze iPhone'a 5 oraz systemu operacyjnego iOS 6.

Czytaj też: Technologiczny gigant tonie. Toshiba z 4,5 mld dolarów straty

Defekt związany był z interakcją pomiędzy systemem, a jednym z elementów nowego układu A6, odpowiedzialnym za bezprzewodową transmisję danych. W efekcie dochodziło do sytuacji, gdy iOS samoczynnie przełączał iPhone'a z trybu Wi-Fi do płatnego trybu mobilnej transmisji danych.

Z treści pozwu wynika również, że firma z Cupertino o problemie wiedziała już w 2012 roku, ale przez dwa lata w żaden sposób go nie rozwiązała. Dopiero wydany w październiku iOS w wersji 8.1 naprawił błąd.

Teraz użytkownicy iPhone'a 5 oraz iPhone'a 5S domagają się od Apple wypłaty odszkodowania za zawyżone rachunki telefoniczne. Wciąż nie wiadomo czy firma z Cupertino zdecyduje się bronić swoich racji w sądzie, czy też zdecyduje się na zawarcie ugody.

Źródło: Apple Insider

Więcej o: