Galaxy to najbardziej rozpoznawalna marka smartfonów produkowanych przez Samsunga. Pozwoliła mu wejść na szczyt udziału w rynkach, zapewniła olbrzymią rozpoznawalność i zaufanie konsumentów.
Portal CNET twierdzi, że w przyszłym roku Samsung będzie dążył do ekspansji marki Galaxy na inne segmenty rynku elektronicznego. Taki wniosek można wysnuć oglądając najnowszą reklamę koreańskiego giganta. w spocie "Give the gift of Galaxy" widzimy osoby rozpakowujące prezenty - są wśród nich dobrze znane smartfony, ale również inne produkty takie jak telewizory.
Wszystkie te produkty łączy odniesienie do ważnego hasła: "It's not a phone, it's a Galaxy."
Samsung chce więc, by na rozpoznawalności marki Galaxy uzyskać wzrost sprzedaży produktów innych niż smartfony. To tylko kolejny dowód na to, że potencjał tego rynku jest już mniejszy niż kilka lat temu .
Udział w rynku smartfonów Fot. IDC
Fot. IDC
Co ta zmiana oznacza dla konsumentów? Przekonamy się zapewne podczas rozpoczynających się w styczniu targów CES. Wtedy być może Samsung zaprezentuje nowe produkty, które pozwolą stwierdzić, czy produkty spod znaku Galaxy będzie łączyć coś więcej niż nazwa.