Google zdecydował się na dość istotne zmiany w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania. Do tej pory kiedy wyszukiwaliśmy w Google jakiego produktu widzieliśmy reklamy nad wynikami wyszukiwania, pod nimi oraz blok reklamowy z prawej strony.
I to właśnie on znika (zaznaczony na zdjęciu). Jedyne, co będziemy widzieć w tym miejscu to oferty związane z usługami Google - reklam będzie więc mniej, bo mniej będzie okazji do ich wyświetlenia.
Zmieniają się też inne proporcje: wśród wyników wyszukiwania będziemy widzieć siedem linków reklamowych. Cztery nad wynikami i trzy pod nimi.
Decyzja Google, jak wyjaśnia BetaNews , powinna przybliżyć sposób wyświetlania wyników wyszukiwania do tego, co widzimy w wersji mobilnej. Jest ryzykowna, bo docelowo powinniśmy widzieć mniej reklam. Google zakłada zapewne, że zmniejszenie ich ilości zwiększy skuteczność. Dla użytkowników to dobra wiadomość. Precyzyjne reklamy są lepsze od nachalnych.
12 sztuczek Google, które musisz znać
Fotomontaż R. Kędzierski