Zdaniem analityków, trend zapoczątkowany w tym roku przez Apple bardzo się umocni w najbliższych latach i klienci na potęgę będą kupować iPady oraz urządzenia do nich podobne. Dodajmy, że IDC uznaje za tablet urządzenie multimedialne z dotykowym ekranem o przekątnej od 7 do 12", procesorem ARM oraz mobilnym systemem operacyjnym (czyli np. iPhone OS, Android czy WebOS ).
Z analiz firmy - przedstawionych przez serwis CNet.com - wynika, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie ok. 7,6 mln tabletów - głównie urządzeń firmy Apple (iż inni analitycy są bardziej optymistyczni - niektórzy twierdzą, że Apple może sprzedać nawet 10 mln iPadów). A później będzie już tylko lepiej - przez najbliższe cztery lata sprzedaż tabletów będzie rosła o blisko 60% rocznie i w 2014 r. sięgnie 46 mln urządzeń.
Dodajmy, że takie urządzenia zamierza wkrótce wprowadzić do oferty wiele firm - nad własnymi tabletami pracują m.in. HP, Asus, Dell, Google oraz Acer.
W prognozach IDC nie uwzględniono urządzeń definiowanych przez firmę jako tabletyPC - do tej grupy zaliczono tablety wyposażone w wydajne procesory i desktopowy system operacyjny (np. Windows 7). Takie urządzenie też będą stawały się w najbliższych latach coraz bardziej popularne - ale nie tak, jak klasyczne tablety.
Daniel Cieślak