Na konferencji WWDC 2010 firmy Apple Steve Jobs podał kilka ciekawych liczb związanych z jego najnowszym dzieckiem, czyli iPadem.
Na świecie sprzedano już ponad 2 miliony iPadów, co oznacza, że jeden egzemplarz sprzedaje się co 3 sekundy. To robi naprawdę duże wrażenie.
Pozostałe dane są jednak, mimo entuzjazmu Jobsa, nieco rozczarowujące. iPad doczekał się 8.500 natywnych aplikacji, w porównaniu do ponad 200 tysięcy na urządzenia iPhone i iPod Touch.
Właściciele iPada przejrzeli średnio 2.5 książki na urządzenie oraz zainstalowali przeciętnie 17 aplikacji - nie wiadomo jednak jak duży odsetek stanowiły książki i aplikacje płatne, mowa jest jedynie o ściągnięciach. To trochę mało, by mówić o rewolucji (a raczej zmianie modelu biznesowego) w dystrybucji tekstów - ze szczególnym naciskiem na prasę i magazyny.
Dobra informacja - iPad do końca lipca będzie dostępny w 19 krajach.
R.Z.