To kolejny już krok, w którym Funai podkreśla swoje japońskie korzenie . W styczniu tego roku sponsorował wprowadzenie na polskie ekrany najlepszego japońskiego filmu ostatnich lat - Okuribito - Pożegnania .
Funai obrał bardzo trafny kierunek w kształtowaniu wizerunku. Wielu ludzi w Polsce nie kojarzy marki Funai z Japonią. Takie działania jak premiera japońksiego filmu czy nazwanie serii telewizorów mianem japońskiego miecza zdecydowanie uświadamia czytelników o pochodzeniu firmy i umacnia markę.
Do linii Katana weszły modele LED22-H800M (22 cale) i LED19-H800M (19 cali) . Oba te małe telewizorki wyświetlają rozdzielczość 1366x768. Nie jest to jednak wada, bo przy tak małych rozmiarach ekranów to całkiem dobra rozdzielczość.
Telewizory Funai w Berlinie wyglądały dość skromnie przy ogromnej wystawie telewizorów i innowacyjnych technologii większych producentów japońskich i koreańskich. Ale odbiorniki Funaia, pomimo że nie tak wyrafinowane technologicznie, to też mogą znaleźć swoich odbiorców. Nazwy telewizorów rzadko są tak wyraziste jak Katana. Funaia warto pochwalić za ten pomysł.
Mariusz Koryszewski