Rynek telekomunikacyjny rośnie, tyle że znacząca większość tego wzrostu przypada na usługi świadczone przez dostawców zewnętrznych - serwisy internetowe. Do góry idą mobilny Facebook, Skype, YouTube itd. Przychody operatorów nie zmieniają się. Od czasów SMS nie byli oni w stanie zaproponować żadnej masowej usługi, która pozwoliłaby zarabiać więcej.
Jak w takim razie będzie wyglądać ich przyszłość?
Wydaje się, że jedyny pomysł na wyróżnienie się przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów utrzymania infrastruktury, jaki dziś mają operatorzy, to pogrzebanie neutralności sieci i oferowanie pakietów we współpracy z internetowymi dostawcami usług. Chcesz oglądać filmy? OK, w takim razie płać więcej. Wystarczy ci Facebook? Możesz dostać to za darmo. Wchodzenie w alianse z dostawcami usług daje olbrzymie możliwości kształtowania oferty i odróżniania się od konkurentów.
Pełny artykuł znajdziecie na Spider Web .