Pierwsze zastosowanie - posłużył do udokumentowania konferencji Tangible, Embedded and Embodied Interaction tworząc podobizny jej uczestników. Najpierw Kinectem skopiowano w 3D pozy uczestników - model na ekranie dopasowywał się do zmiany póz człowieka w czasie rzeczywistym, a potem wydrukowano go na drukarce Dimension uPrint 3D - program automatycznie dodał elementy łączące. Wszystko to w trakcie konferencji, równie łatwo jak robi się zdjęcia. Modele mają wymiary 3 na 3 cm, stworzenie takich wymagało wykorzystania tylko 1/4 rozdzielczości Kinecta. Można je także zapisać w formacie STL, zrozumiałym dla aplikacji do edycji 3D.
Microsoft Kinect został opracowany jako urządzenie do gier sterowanych ruchem ciała - jest więc relatywnie tanim zestawem kamer 3D. Jednak szybko dobrali się do niego hakerzy, pisząc sterowniki, które pozwoliły wykorzystać go do wielu innych celów. Microsoft zdecydował się na udostępnienie SDK (zestaw narzędzi dla programistów) - można więc spodziewać się kolejnych takich zastosowań.
[za: Interactive Fabrication ]
Paweł Kamiński