Ankietę przeprowadziła agencja AdMob należąca do Google. Wynika z niej, że 84 procent przedkłada granie ponad szukanie informacji (78%), wysyłanie maili (74%) i czytanie wiadomości (61%). Zaledwie nieco ponad połowa (56%) korzysta z serwisów społecznościowych, 51% ogląda wideo i słucha muzyki, a 46% czyta ebooki.
AdMob nie precyzowało, które tablety posiadali ankietowani, ale badanie przeprowadzono w marcu, gdy na rynku dominował iPad, aczkolwiek obecny od kilku miesięcy był także Samsung Galaxy Tab. Na zdjęciu widać HTC Flyer, który domyślnie ma być wyposażony w usługę Onlive do grania w "chmurze".
Ciekawie wyglądają też statystyki dotyczące czasu: 38% spędza ponad dwie godzinny dziennie używając tabletu, 30% od jednej do dwóch godzin. Jednak gdzieś niknie idea przenośności, bo 82% osób korzysta z gadżetu w domu, 11% w drodze, a 7% w pracy. Dla 28% badanych tablet zastępuje komputer, zaś 43% używa go częściej niż posiadanego laptopa bądź komputera.
Brakuje tylko statystyki czasu dla poszczególnych aktywności, by przekonać się, czy grupa używająca najczęściej swoich gadżetów to właśnie gracze czy może pasjonaci surfowania po sieci.
[za: guardian.co.uk ]
Paweł Kamiński