Właśnie dobiegły końca targi motoryzacyjne AutoRAI, odbywające się w Amsterdamie. Na imprezie nie zabrakło wspaniałych samochodów, jednak to sposób, w jaki firma Renault postanowiła promować swoją ofertę będzie głównym tematem tej notatki.
Na Facebooku poza dyskutowaniem ze znajomymi, przeglądaniem ich zdjęć czy graniem w gry, możemy także pokazywać innym, co nam się podoba za pomocą opcji "Lubię to!". Fakt ten wykorzystało Renault rozdając zwiedzającym targi AutoRAI specjalne karty RFID, do których wszyscy zainteresowani mogli przypisać swoje konto na Facebooku. Od tego momentu, jeśli osobie wyposażonej w taką kartę spodobał się jakiś samochód, wystarczyło przystawić ją do specjalnego czytnika, aby polubić dany model oraz zamieścić na ścianie informacje na jego temat, żeby nasi znajomi również mogli się o nim dowiedzieć. Tak na marginesie, Renault w tym celu wykorzystało odpowiednio przygotowane iPady, które pełniły role wspomnianych czytników.
Można nie być fanem francuskiej marki, ale trzeba przyznać, że sposób, w jaki postanowiono wykorzystać możliwość promowania się na Facebooku zasługuje na uznanie. W przyszłości zapewne więcej firm pójdzie śladem Renault.
[za: The Next Web ]
Grzegorz Młodawski