Przyszłość e-prasy rysuje się w czarnych barwach?

The Daily miał pokazać jak może wyglądać dobrze wydane e-czasopismo. Minął kwartał od jego premiery i póki co o sukcesie mowy być nie może.

Steve Jobs i Rupert Murdoch mieli przeprowadzić medialną rewolucję . Póki co nie mogą jej jeszcze wzniecić, choć podąża za nimi całkiem pokaźna liczba zwolenników. W pierwszym kwartale od jego premiery, The Daily (aplikację) pobrało 800 tys. osób. Nie wiadomo jednak ile z nich przetestowało wersję próbną gazety, a ile postanowiło za nią płacić. Można jednak podejrzewać, że tych drugich jest mniej, gdyż wydawnictwo zamknęło swój pierwszy kwartał stratą w wysokości 10 milionów dolarów. I choć samo przygotowanie e-gazety kosztowało 30 milionów dolarów, to na pewno nie zostanie ona jeszcze zamknięta. W kolejnych miesiącach coś będzie jednak musiało się w niej zmienić. Przynajmniej jeśli chodzi o rentowność.

Więcej o: