Firma badawcza Nielsen przyjrzała się amerykańskiemu rynkowi aplikacji na urządzenia mobilne. Przez 30 dni monitorowała ona zwyczaje tamtejszych użytkowników smartfonów, by odkryć, że najwięcej czasu spędzają oni przy grach. Produkcje z tej kategorii są jednocześnie najczęściej kupowanymi aplikacjami na smartfonach. Na drugim miejscu znalazły się aplikacje pogodowe, a na trzecim te, które mają związek z serwisami społecznościowymi.
64% badanych bawiło się grami w ciągu miesiąca, w którym przeprowadzano badania. 93% odpowiedziało zaś, że bez problemu zapłaciłoby za gry. Badani grali średnio 7,8 godz. w ciągu miesiąca. Najwięcej czasu spędzali przy grach posiadacze iPhone'ów - 14,7 godz. w miesiącu. Zaraz za nimi uplasowały się osoby korzystające z urządzeń działających pod kontrolą Androida (9,3 godz.). W przypadku BlackBerry, Windows Mobile i starszych telefonów było to mniej niż pięć godzin. Co ciekawe, ci ostatni niechętnie kupują gry. Zamiast tego, wolą korzystać z tych, które domyślnie zainstalowano na ich telefonie.
Nielsen nie ujawnił jak duża była grupa badanych osób. Więcej danych zebranych przez agencję można znaleźć na jej stronie internetowej .