Mobilne aplikacje? Przede wszystkim gry

Z najnowszych badań firmy Nielsen wynika, że większość aplikacji sprzedawanych na smartfony to gry. Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

Firma badawcza Nielsen przyjrzała się amerykańskiemu rynkowi aplikacji na urządzenia mobilne. Przez 30 dni monitorowała ona zwyczaje tamtejszych użytkowników smartfonów, by odkryć, że najwięcej czasu spędzają oni przy grach. Produkcje z tej kategorii są jednocześnie najczęściej kupowanymi aplikacjami na smartfonach. Na drugim miejscu znalazły się aplikacje pogodowe, a na trzecim te, które mają związek z serwisami społecznościowymi.

64% badanych bawiło się grami w ciągu miesiąca, w którym przeprowadzano badania. 93% odpowiedziało zaś, że bez problemu zapłaciłoby za gry. Badani grali średnio 7,8 godz. w ciągu miesiąca. Najwięcej czasu spędzali przy grach posiadacze iPhone'ów - 14,7 godz. w miesiącu. Zaraz za nimi uplasowały się osoby korzystające z urządzeń działających pod kontrolą Androida (9,3 godz.). W przypadku BlackBerry, Windows Mobile i starszych telefonów było to mniej niż pięć godzin. Co ciekawe, ci ostatni niechętnie kupują gry. Zamiast tego, wolą korzystać z tych, które domyślnie zainstalowano na ich telefonie.

Nielsen nie ujawnił jak duża była grupa badanych osób. Więcej danych zebranych przez agencję można znaleźć na jej stronie internetowej .

Więcej o: