Jedna z największych agencji informacyjnych uruchomiła właśnie specjalną sekcję - Reuters Media Pulse - poświęconą informacjom publikowanym na Twitterze czy Facebooku oraz bohaterom mediów społecznościowych. Celem jest pokazanie najbardziej popularnych wśród dziennikarzy, biznesmenów czy menedżerów tematów a także śledzenie osób, które mają największy wpływ na to, co dzieje się w social media.
Reuters nie popełnił błędu budowania narzędzi od podstaw, lecz wszedł w partnerstwo z firmami, które od dłuższego czasu z sukcesem trudnią się analizą mediów społecznościowych. Powyższy moduł zasila Percolate , firma, która pomaga markom stać się "kuratorami treści".
Z kolei WiseWindow , specjalista w business intelligence, udostępnia wykres nastrojów społecznych wobec danej firmy czy organizacji, który mamy zestawiony z ceną akcji:
BAC BAC
A jeszcze niżej możemy znaleźć ranking wpływu w mediach społecznościowych Klout , z tym, że ograniczony do dyrektorów zarządzających (CEO):
klout klout
Ludzie z branży social media (w tym my) zacierają ręce, bo nowy serwis Reutersa powinien dodać prestiżu ich specjalizacji i przekonać najbardziej opornych klientów do tego, co nieuchronne.
Jaką wartość serwis ma dla użytkowników? Opowiemy wam, gdy go przetestujemy.
Ola i Bartek są ekspertami od komunikacji w internecie. Razem prowadzą serwis umarketing.pl , w którym udowadniają, że organizacje mogą i powinny rozmawiać bezpośrednio z każdym zainteresowanym. I pokazują, jak to robić.