Wyloguj się do życia - mądrze korzystajmy z internetu

Rusza ogólnopolska kampania społeczna WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA a robi się to tak! poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest podobno szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć, czyli przede wszystkim na sporcie i muzyce.

Wśród wielu gatunków muzyki, obecnie hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora akcji) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób.

Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest nie tylko pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, ale także zachęcenie młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej - Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.

Projekt Wyloguj się do życia a robi się to tak! jest finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i realizowany jest we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST.

Więcej o: