Raport z pewnych względów dotyczy podsumowania roku 2009, ma więc charakter raczej historyczny, ale i tak obrazuje przybliżoną wielkość polskiego rynku. Jak pisze Dryzek, pod względem wartości transakcji, na podium stanęły trzy domeny:
GG.PL
(...) najdroższą domeną .pl sprzedaną w 2009 roku mogła być nazwa gg.pl - wartość transakcji to około 400 tys. PLN (wartość nie jest potwierdzona). Nabywcą domeny jest dobrze wszystkim znany komunikator Gadu Gadu. Domena została przeznaczona dla nowego serwisu społecznościowego, który miał konkurować na polu "social media".
NK.PL
Na drugim miejscu uplasowała się domena nk.pl kupiona przez portal Nasza Klasa za 300 tys. PLN. Również w tym wypadku wartość transakcji jest przybliżona.
Budownictwo.pl
Eniro Polska, lider branży yellow pages, nabył domenę budownictwo.pl za 200 tys. PLN (w przybliżeniu). Pozwoliło to na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu najdroższych domen .pl w 2009 roku.
Jak się okazało, tylko 40% transakcji zawarto za pośrednictwem kanału bezpośredniego. Stanowiły one jednak aż 66% wartości całego przepływu, co w przybliżeniu dale około 2 miliony złotych.
Dominowały głównie domeny serwisów społecznościowych, krótkie - kilkuznakowe i związane z budownictwem oraz rozrywką. Łącznie 30 domen i ponad 1 milion wartości.
Więcej na blogu Daniela Dryzeka Okiem inwestora domenowego .