Celem programu jest uczynienie reklamowania się na YouTube tak łatwo, jak to tylko możliwe.
Nowy system pozwala zarządzać kampaniami dla wideo prosto z panelu administracyjnego AdWords. Małe firmy mogą więc łatwiej tworzyć kampanie przeznaczone na YouTube. Na przykład kupując reklamy typu TrueView, które pojawią się w wideo albo w wynikach wyszukiwania. Panel pozwala też na prostsze znajdowanie klientów przez słowa kluczowe, tematy, motywy kontekstowe, miejsca docelowe czy zainteresowania. Jeśli do tej pory firma posługiwała się reklamami tekstowymi, przesiadka na te dodawane do wideo nie powinna stanowić problemu.
Poniższy film dość przystępnie wyjaśnia działanie całego systemu:
By rozpropagować nową usługę Google wybrało 9 ambasadorów - firm, które już osiągnęły sukces z AdWords dla Wideo i będą pomagać innym w zaczęciu kariery na tym portalu oraz zorganizują spotkania na Google+ (za pomocą Hangouts), by podzielić się swoimi strategiami.
Program może być dla Google sposobem na skuteczną monetyzację YouTube. Na razie reklamodawców odstrasza duża liczba wideo tworzonych przez użytkowników, które mają bardzo różnorodny poziom. Na pewno dzięki łatwiejszemu dostępowi reklamy pojawią się przed większą liczbą filmów, choć typy wideo, przed jakimi firmy chcą się promować, raczej się nie zmienią.
Więcej informacji znajdziecie na stosownej podstronie YouTube.