Uwaga na fałszywe maile z PKO BP - idealne podróbki strony iPKO

Jak najlepiej dobrać się do cudzego konta bankowego? Zaalarmować go, że dostęp do konta został zablokowany, albo że ma nową wiadomość od służby bezpieczeństwa. Takie fałszywe maile krążą po internecie, a ich jedynym celem jest oszukanie osób posiadających konta w banku PKO Bank Polski.
Szanowny kliencie, Twój dostęp online jest tymczasowy zablokowane. Aby przywrócić dostęp, należy sprawdzić kilka informacji Dziękujemy za zaufanie. Twój Doradca PKO Bank

Maila o takiej treści dostałam dziś od PKO. A raczej od kogoś, kto bardzo umiejętnie pod PKO się podszywa. Po internecie krążą też wiadomości innej treści:

Szanowni Państwo, Odebrano nową wiadomość od naszej służby bezpieczeństwa. Idź do centrum wiadomości

Maile zostały wysłane z adresów agent@ipkobankpolskis.pl oraz serwis@internetowy-ipko.pl. Niewprawnemu obserwatorowi mogłoby się więc wydawać, że nadawcą faktycznie jest bank PKO. Jeśli dodamy do tego alarmującą wiadomość, że "twoje konto online zostało zablokowane", to ktoś faktycznie może kliknąć w link chcąc dowiedzieć się, o co chodzi. A gdy kliknie dostanie się na idealnie podrobioną stronę iPKO, czyli internetowego serwisu bankowego PKO. Teraz należy już tylko wpisać numer klienta i hasło i... dać się okraść.

Jeśli dostaliście maile podobnej treści zwróćcie uwagę na adres strony. Maile, które trafiły do mnie prowadziły do stron http://sanjab.net/www2/pl/ipko.pl/ oraz http://www.hvmk.co.za/pl/pl/ipko.pl/. Pamiętajcie - strona banku zawsze musi być szyfrowana. Jeśli adres nie zaczyna się od https:// nawet nie rozważajcie wpisywania swoich poufnych danych (a do nich właśnie należą numer klienta i hasło konta bankowego).

Sprawa jest na tyle poważna, że PKO na swojej oryginalnej stronie ostrzega przed falą fałszywych maili.

Podkreślamy, że Bank nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych jak również danych dotyczących karty płatniczej - PINu, kodu CVV.

A jeśli kliknęliście w linki do fałszywych stron i podaliście numer klienta, hasło i kod z karty kodów jednorazowych? Jeszcze nie wszystko stracone. Bank zauważa, że

Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, 801 3PKOBP (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Więcej o: