Gorączka przejęć w internetowej reklamie

Za 6 mld dol. w gotówce Microsoft przejmie spółkę reklamy internetowej aQuantive - podała w piątek spółka. To największa transakcja przejęcia w historii Microsoftu.

AQuantive jest właścicielem firmy usług marketingowych Avenue A/Razorfish. Zatrudnia 2,6 tys. osób, w 2006 r. miała 54 mln dol. zysku przy obrotach 442,2 mln dol.

To kolejna duża transakcja na rynku reklamy internetowej. Zaledwie dzień wcześniej agencja reklamowa WPP Group ogłosiła, że kupuje internetową spółkę reklamową 24/7 Real Media za 649 mln dol. Miesiąc temu Google kupił firmę DoubleClick za 3,1 mld dol., a Yahoo! - spółkę Right Media za 680 mln dol. Microsoft był zainteresowany zarówno DoubleClick, jak i 24/7 Real Media.

Dyrektor finansowy Microsoftu Chris Liddell powiedział, że wartość rynku reklamy internetowej szacuje się obecnie na 40 mld dol. i będzie ona rosła w tempie 20 proc. rocznie.