Blip to skrót od Bardzo Lubię Informować Swoich Przyjaciół. Twórcy Blipa nie ukrywają, że inspiracją dla nich był Twitter - amerykański serwis umożliwiający m.in. prowadzenie prostego bloga, w którym wpisy są publikowane za pomocą smsów.
Jak podaje firma Gadu-Gadu S.A. w oficjalnym komunikacie Blip to "unikatowy serwis łączący w sobie blogowanie, czatowanie, powiadamianie znajomych i nawiązywanie nowych znajomości."
- Możliwości i potencjał rozwoju Blip to doskonałe uzupełnienie usług, które oferujemy kilkumilionowej społeczności użytkowników Gadu-Gadu - uważa Piotr Pokrzywa z Zarządu Gadu-Gadu S.A.
-Potrzebujemy jeszcze trochę czasu, żeby doprowadzić Blip do pełnej planowanej funkcjonalności. Myślę, że dzięki wsparciu Gadu-Gadu uda nam to szybciej niż gdybyśmy wykonywali wszystko samodzielnie. Wspierać nas będzie cała firma, choć na razie core-team pozostaje dwuuosobowy. Gdy zajdzie taka potrzeba, rozbudujemy zespół pracujący nad blipem, rekrutując dodatkowe osoby z wewnątrz firmy lub poszukując ich na zewnątrz- mówi Marcin Jagodziński, współtwórca Blipa.
Blipa stworzyły dwie osoby - Marcin Jagodziński oraz Zbigniew Sobiecki. Poznali się na nieformalnych spotkaniach Bootstrap, organizowanych co miesiąc w Warszawie. Serwis zaczęli tworzyć w lutym bieżącego roku.
Blip jest na razie w wersji beta. Każdy jego użytkownik ma do dyspozycji zaproszenia, które może rozdysponować wśród swoich znajomych.
Spółka Gadu-Gadu S.A. przejęła pod koniec maja serwis Nauka.pl. Gadu-Gadu S.A. zamierza przeznaczyć 39 mln zł pozyskanych z emisji akcji na przejęcia.
Wersja beta serwisu Blip: beta.blip.pl
Blog Blipa: www.bliplog.pl/
Piotr Zalewski