Nowe plany sieci McDonald's związane są z powrotem do Polski po kilkuletniej przerwie jego największego konkurenta, sieci Burger King. - Jesteśmy liderem rynku i konkurencji się nie boimy - mówi Piotr Jucha, dyrektor generalny McDonald's Polska. - Jeżeli my zatroszczmy się o naszych klientów, oni zatroszczą się o nasze zyski - dodaje.
Wkrótce w każdej restauracji McDonald's pojawi się bezpłatny dostęp do internetu. Projekt jest przygotowywany we współpracy z Erą. Do końca roku obejmie wszystkie restauracje sieci.
Zmieni się jadłospis. Do tradycyjnych produktów takich jak hamburger, Big Mac czy frytki stopniowo dochodzą kolejne - mleko, kawa i menu śniadaniowe serwowane przez hostessy. - Już wkrótce staniemy się dużą konkurencją dla sieci kawowych - zapowiada Jucha. Poza zmianami w jadłospisie firma odnawia wystrój restauracji. Jeszcze w tym roku będzie można w kasach płacić kartami kredytowymi.
Tym zmianom towarzyszą rosnące wydatki na reklamę i kreowanie wizerunku. W 2006 r. było to 70 mln zł, znacznie więcej, niż wydała konkurencja. Sprzedaż McDonald's Polska w ubiegłym roku wyraźnie wzrosła - o 16 proc. w stosunku do 2005 r., a skonsolidowany zysk netto spółki wyniósł 39 mln zł.