Z Tele2 do internetu

Zaostrza się walka o użytkowników internetu. Wczoraj wejście w usługę ogłosiło Tele2, ale inni już depczą mu po piętach

Uruchomienie usługi Tele2 Internet poprzedziły dwa miesiące testów, w czasie których firma na wybranej grupie użytkowników sprawdzała nie tylko działanie modemu, ale także cała stronę logistyczną przedsięwzięcia. Chodzi głównie o uniknięcie kłopotów z przełączeniem klientów z sieci TP SA. Internet w Tele2 jest bowiem usługą działającą na łączach Telekomunikacji Polskiej. Taki internet oferują już w Polsce Netia i GTS Energis. W Tele2 internet kosztuje od 15 zł miesięcznie (przez pół roku za szybkość 1 Mb/s, potem - 55 zł, kontrakt na trzy lata). Najdroższy pakiet to 154 zł miesięcznie za szybkość 6 Mb/s przy umowie na rok (w pierwszym miesiącu usługa kosztuje 55 zł). Jak zaznacza Karol Wieczorek, rzecznik Tele2, firma chce być pierwszym dostawcą internetu na rynku wśród operatorów alternatywnych. Spółka nie podaje jednak, ilu klientów chciałaby zyskać, jednak aby stać się drugim po TP SA dostawcą szerokopasmowego internetu, Tele2 musiałoby zdobyć więcej niż Netia. Ta spółka ma dziś ponad 134 tys. klientów internetu. Tylko wczoraj firma zdobyła prawie 6,5 tys. klientów, gdyż zakończyła transakcję przejmowania wrocławskiej spółki magma Systemy Komputerowe Schmidt i S-ka. Także w tym miesiącu Netia przejęła firmy Kom-Net i Lanet mające łącznie ponad 15,5 tys. użytkowników.

Tele2 będzie musiało się zmagać także z Dialogiem. Oferta tego operatora oparta także na infrastrukturze TP SA ruszy na początku lipca i skierowana będzie na początek do mieszkańców Poznania, Katowic, Bydgoszczy, a potem także Krakowa i Warszawy. Dialog chce zdobyć przynajmniej 30 tys. użytkowników internetu do końca 2007 r.

Konkurencji nie obawia się Telekomunikacja Polska, która na koniec pierwszego kwartału miała ponad 1,8 mln klientów szybkiego internetu, a w tym roku planuje pozyskać kilkaset tysięcy następnych. - Nie bagatelizujemy oferty żadnego z operatorów. Nie spodziewamy się jednak wielkiej liczby użytkowników Neostrady przechodzących do konkurencji, bo mamy szeroki zakres usług - mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP. Dodaje, że rynek szerokopasmowy poddany jest od dawna silnej konkurencji, szczególnie ze strony telewizji kablowych, sieci osiedlowych i dołączenie Tele2 do tego szerokiego grona konkurentów niewiele zmienia.