YouTube dla reklamodawców

Google ma dzisiaj ogłosić uruchomienie nowej usługi, która umożliwi reklamodawcom wykorzystywanie filmów z YouTube.

Google chce uruchomić usługę, która pozwoli stronom należącym do jej sieci reklamowej AdSense, wykorzystanie niektórych materiałów z YouTube. Przykładowo, jeśli jakaś strona lub blog poświęcony jest wspinaczce wysokogórskiej, to wydawcy będą mogli np. wybrać film o Himalajach z YouTube i umieścić go na swoich stronach.

Nowa usługa pozwoli twórcom filmów rozprzestrzeniać na większą skalę swoje wideo na stronach należących do sieci AdSense. Wraz z wyświetlanymi filmami będą się również pojawiać odpowiednio dopasowane reklamy. Reklamy najprawdopodobniej będą miały postać banneru lub krótkiego tekstu umieszczonego w pobliżu paska przycisków. Zyskami z tego typu reklam Google ma dzielić się z autorami/dostawcami filmów oraz z właścicielami stron, na których wyświetlane będą materiały wideo.

W sierpniu przedstawiciele Google poinformowali, że ruszają reklamy na amerykańskim YouTube. Reklamy wyświetlają się w klipach i mają postać półprzezroczystych bannerów pojawiających się na dole filmu. Nowa usługa, która ma niedługo wystartować, ma być kolejnym krokiem Google, by efektywniej "zmonetyzować" serwis.

Christian Oestlien, product manager w AdSense, mówił "New York Times", że nowa usługa pomoże wydawcom stworzyć bardziej interesujące strony, a reklamodawcom daje kolejną możliwość dotarcia do klientów.

Już od jakiegoś czasu, wiele witryn internetowych korzysta z materiałów filmowych YouTube na swoich stronach. Dzięki nowej usłudze, wydawcy będą mogli zarobić na wykorzystywaniu tych filmów, pod warunkiem, że zgodzą się, iż nie będą oni mieli całkowitej kontroli nad wyświetlanymi materiałami.

Do tej pory, ponad 100 dostawców wideo zgodziło się na wykorzystywanie ich materiałów na innych stronach. Wśród nich są m.in. Expert Village- producenci filmów "jak to zrobić", Ford Models- agencja modelek i Extreme Elements- producenci filmów o sportach ekstremalnych.

Źródło: NewYorkTimes.com, News.com.au

Zuzanna Szybisty