W bieżącym roku, reklama internetowa stanowi 8% całego amerykańskiego tortu reklamowego. Za 5 lat szacuje się, że reklamy w internecie będą stanowić już 18% wszystkich reklam na amerykańskim rynku.
Dynamiczny wzrost wydatków na reklamę internetową nadal jest utrzymywany dzięki marketerom, którzy ze swoimi reklamami w internecie nie ograniczają się do jednego formatu.
Obecnie najpopularniejszym formatami są reklamy w wyszukiwarkach, graficzne oraz kampanie emailowe. W ciągu najbliższych pięciu lat na znaczeniu zyskają także reklamy wideo oraz nowe formy reklam (tzw. emerging channels).
Wydatki na kampanie wyszukiwarkowe w 2007 r. wyniosą 8,1 mld USD, natomiast w 2012 r. wartość ta osiągnie sumę 25 mld USD, przewidują w raporcie analitycy Forrester Research.
Raport opracowano na podstawie badania 344 reklamodawców wykorzystujących już w swoich kampaniach internet oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów z największymi amerykańskimi firmami mediowymi i sieciami reklamowymi.
Źródło: MarketingVOX
Zuzanna Szybisty