Coraz niższe zarobki salonów komputerowych ze sprzedaży sprzętu IT powodują rosnące zainteresowanie rynkiem telekomunikacyjnym. Sieć Sferis, która podpisała umowę z Orange, chce mieć do końca roku 30 sklepów pod marką Orange i ofertę operatora w 10 swoich sklepach. Jak podaje Rzeczpospolita, salon chce się skupić na sprzedaży urządzeń i usług związanych z transmisją danych. Plany zakładają, że za cztery lata usługi GSM będą stanowić aż 40 proc. przychodów Sferis ze sprzedaży.
Jak informuje dziennik Rzeczpospolita, podobne plany ma sieć Komputronik, która chce do połowy przyszłego roku podpisać umowę z Orange, dla którego dzisiaj sprzedaje usługi internetowe.
We współpracy z sieciami komputerowymi operatorzy widzą szansę na powiększenie oferty sprzętu i profesjonalną obsługę klientów oraz gwarancję utrzymania szerokiej sieci sprzedaży, w przypadku zerwania współpracy z dilerami.
Monika Tomkiewicz