Google Online Marketing Challenge to ćwiczenie praktyczne, dzięki któremu studenci studiów magisterskich i pomagisterskich będą mogli zdobyć praktyczne doświadczenie w dziedzinie reklamy internetowej jeszcze w trakcie studiów. Grupy studentów otrzymają równowartość 200 dolarów w postaci vouchera do wydania na reklamę w ramach Google AdWords. Ich zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lokalną firmą skutecznej kampanii marketingowej w Internecie.
Uczestnicy zabawy będą mieli trzy tygodnie na opracowanie strategii. W tym okresie grupy studenckie złożą dwa raporty konkursowe - jeden przed rozpoczęciem, a drugi po zakończeniu kampanii. Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez międzynarodowy zespół profesorów na podstawie oceny skuteczności przeprowadzonej przez nich kampanii.
- Reklama w internecie jest obecnie koniecznością biznesową, a jednak zdaniem firm, brakuje ludzi z odpowiednim doświadczeniem - powiedział Lee Hunter, menedżer ds. marketingu produktów w Google w regionie EMEA. - Uczelnie to idealne miejsca na zdobycie umiejętności praktycznych wymaganych na rynku pracy. W odpowiedzi na zainteresowanie ze strony profesorów i studentów z całego świata, podjęliśmy z nimi współpracę i stworzyliśmy Online Marketing Challenge - dodaje Hunter.
- Ustaliliśmy, że docelowo chcielibyśmy, by w konkursie wzięło udział co najmniej 200 studentów z Polski, i możemy z zadowoleniem stwierdzić, że cel ten udało nam się zrealizować - mówi Lee Hunter. - Do udziału w konkursie zgłosiło się już ponad 260 studentów. Liczba uczestników jest nieograniczona a rejestracja potrwa jeszcze dwa tygodnie. Czekamy na kolejne polskie szkoły wyższe - zachęca.
- Google Online Marketing Challenge jest interesującą inicjatywą, która pozwoli studentom udoskonalić niezwykle cenne w nowoczesnej gospodarce umiejętności pozyskiwania klientów przez Internet - mówi Tymoteusz Doligalski, organizator Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy, wykładowca e-marketingu w Szkole Głównej Handlowej. - Idea konkursu wykorzystuje niepodważalną zaletę Internetu - możliwość konkurowania z rówieśnikami z całego świata bez wychodzenia z domu czy akademika. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów. O Google Online Marketing Challenge dowiedziałem się właśnie od studentów pragnących wziąć w nim udział - kończy Doligalski.
Zasady konkursu:
1. Profesorowie dzielą studentów na grupy, które następnie otrzymują darmowe vouchery na reklamę internetową w Google AdWords o równowartości 200 dolarów.
2. Grupy lub profesorowie zapraszają do udziału przedsiębiorstwo, zatrudniające mniej niż 100 pracowników, mające własną stronę internetową, ale nie wykorzystujące AdWords.
3. W trakcie trzech tygodni trwania konkursu celem grupy jest optymalizacja i doskonalenie kampanii. Każda grupa powinna złożyć dwa raporty konkursowe - jeden przed jego rozpoczęciem, drugi po zakończeniu kampanii.
O wyborze zwycięzców decyduje sukces przeprowadzonej przez nich kampanii oraz jakość złożonych raportów.
4. Udział w konkursie można wziąć w dowolnym okresie trzytygodniowym pomiędzy 10 lutego a 24 maja 2008 r.
5. Ogłoszenie wyników konkursu będzie miało miejsce w lipcu 2008 r.
6. Dodatkowe informacje na temat konkursu można znaleźć tutaj .