Konkurs Google'a dla studentów

Uczelnie wyższe z całej Polski rozpoczęły współpracę z Google w celu wprowadzenia studentów do świata reklamy internetowej. Do konkursu przygotowanego przez ekipę popularnej wyszukiwarki zgłosiło się już ponad 260 żaków. Organizatorzy przyjmują zgłoszenia jeszcze do końca stycznia

Google Online Marketing Challenge to ćwiczenie praktyczne, dzięki któremu studenci studiów magisterskich i pomagisterskich będą mogli zdobyć praktyczne doświadczenie w dziedzinie reklamy internetowej jeszcze w trakcie studiów. Grupy studentów otrzymają równowartość 200 dolarów w postaci vouchera do wydania na reklamę w ramach Google AdWords. Ich zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lokalną firmą skutecznej kampanii marketingowej w Internecie.

Uczestnicy zabawy będą mieli trzy tygodnie na opracowanie strategii. W tym okresie grupy studenckie złożą dwa raporty konkursowe - jeden przed rozpoczęciem, a drugi po zakończeniu kampanii. Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez międzynarodowy zespół profesorów na podstawie oceny skuteczności przeprowadzonej przez nich kampanii.

- Reklama w internecie jest obecnie koniecznością biznesową, a jednak zdaniem firm, brakuje ludzi z odpowiednim doświadczeniem - powiedział Lee Hunter, menedżer ds. marketingu produktów w Google w regionie EMEA. - Uczelnie to idealne miejsca na zdobycie umiejętności praktycznych wymaganych na rynku pracy. W odpowiedzi na zainteresowanie ze strony profesorów i studentów z całego świata, podjęliśmy z nimi współpracę i stworzyliśmy Online Marketing Challenge - dodaje Hunter.

- Ustaliliśmy, że docelowo chcielibyśmy, by w konkursie wzięło udział co najmniej 200 studentów z Polski, i możemy z zadowoleniem stwierdzić, że cel ten udało nam się zrealizować - mówi Lee Hunter. - Do udziału w konkursie zgłosiło się już ponad 260 studentów. Liczba uczestników jest nieograniczona a rejestracja potrwa jeszcze dwa tygodnie. Czekamy na kolejne polskie szkoły wyższe - zachęca.

- Google Online Marketing Challenge jest interesującą inicjatywą, która pozwoli studentom udoskonalić niezwykle cenne w nowoczesnej gospodarce umiejętności pozyskiwania klientów przez Internet - mówi Tymoteusz Doligalski, organizator Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy, wykładowca e-marketingu w Szkole Głównej Handlowej. - Idea konkursu wykorzystuje niepodważalną zaletę Internetu - możliwość konkurowania z rówieśnikami z całego świata bez wychodzenia z domu czy akademika. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów. O Google Online Marketing Challenge dowiedziałem się właśnie od studentów pragnących wziąć w nim udział - kończy Doligalski.

Zasady konkursu:

 

1. Profesorowie dzielą studentów na grupy, które następnie otrzymują darmowe vouchery na reklamę internetową w Google AdWords o równowartości 200 dolarów.

 

2. Grupy lub profesorowie zapraszają do udziału przedsiębiorstwo, zatrudniające mniej niż 100 pracowników, mające własną stronę internetową, ale nie wykorzystujące AdWords.

 

3. W trakcie trzech tygodni trwania konkursu celem grupy jest optymalizacja i doskonalenie kampanii. Każda grupa powinna złożyć dwa raporty konkursowe - jeden przed jego rozpoczęciem, drugi po zakończeniu kampanii.

 

O wyborze zwycięzców decyduje sukces przeprowadzonej przez nich kampanii oraz jakość złożonych raportów.

 

4. Udział w konkursie można wziąć w dowolnym okresie trzytygodniowym pomiędzy 10 lutego a 24 maja 2008 r.

 

5. Ogłoszenie wyników konkursu będzie miało miejsce w lipcu 2008 r.

 

6. Dodatkowe informacje na temat konkursu można znaleźć tutaj .