RFID do kontroli bagażu na Heathrow

Największy port lotniczy Wielkiej Brytanii, mając na celu ograniczenie problemu zagubionego bagażu, rozpoczął eksperyment z dołączaniem metek RFID do bagażu podróżnych.

Półroczna próba ma objąć etykietowanie ok. 50 tys. sztuk bagażu miesięcznie metkami RFID i dotyczyć będzie pasażerów podróżujących Liniami Emirates Airline na trasie pomiędzy Dubajem i Londynem.

Obecnie używane są metki z kodem paskowym, który może być jednak niewłaściwie zeskanowany, zwłaszcza kiedy metka jest zamoknięta lub pognieciona. Takie problemy zwiększają koszty obsługi pasażera jak również pogarszają jakość obsługi, spowalniając odprawę bagażu.

Metki RFID, które będą dołączane do bagażu przez dziewięć specjalnie dostosowanych punktów odprawy biletowo-bagażowej w Emiratach Arabskich, zawierać będą nazwisko pasażera i jego trasę lotu. Czip RFID o dużej pojemności może pomieścić więcej danych, ale nie będą one używane podczas tych prób. Równolegle do metek RFID używane będą również metki z kodem paskowym.

Metki RFID mogą być odczytywane z krótkiego dystansu, kiedy bagaż przechodzi przez system dostawy bagażu na Heathrow. Z chwilą osiągnięcia miejsca przeznaczenia, pasażerowie będą mogli być powiadamiani SMSem o obecności bagażu w punkcie odbioru.

Józef Muszyński