W pozwie zarzucono Microsoftowi, że akcja promocyjna komputerów sprzedawanych z Windows XP, ale przygotowanych do obsługi Visty, wprowadzała konsumentów w błąd - chodzi o to, że "pecety" opatrzone logo "Designed for Windows XP. Vista Capable" nie były w stanie obsłużyć niektórych zaawansowanych funkcji Visty (np. interfejsu Aero). Komputery z takimi oznaczeniami pojawiły się w sprzedaży na krótko przed premierą Visty - Mictosoft i producenci sprzętu chcieli w ten sposób podkreślić, że choć dany komputer sprzedawany jest obecnie z XP, to bez problemu poradzi sobie również z obsługą Visty (pisaliśmy o tym już w tekście "Microsoft cierpi za logo "Vista Capable").
Teraz pozew ten uzyskał oficjalny status pozwu zbiorowego (oznacza to, że do grona poszkodowanych zaliczono nie tylko osobę, która złożyła pierwotny pozew, ale całą społeczność konsumentów, którzy mogli ucierpieć w wyniku działań koncernu). Prawnicy Microsoftu na razie nie komentują decyzji sądu - oficjalne oświadczenie w tej sprawie zostanie wydane po tym, jak koncern zapozna się z uzasadnieniem orzeczenia.
Daniel Cieślak