OmniFind Enterprise Edition w wersji 8.5 zawiera nowy pulpit do oglądania wyników przeszukiwań i jest ściśle zintegrowany z Notes/Domino 8.
Pulpit o nazwie Top Results Analysis uzupełnia tradycyjną listę wyników wyszukiwań - graficzną ich reprezentacją.
Nowa wersja pakietu ma także łączniki z oprogramowaniem IBM, takim jak Notes/Domino 8 i Lotus Quickr Services for WebSphere Portal, a także z FileNet P8 Content Management.
Użytkownicy, którzy posiadają już OmniFind Analytics Edition i zamierzają analizować dane zbierane w centrach obsługi klienta, będą mogli skorzystać z ProAct. Jest to aplikacja typu BI (Business Intelligence), używana dotychczas w call center IBM, która ma być sprzedawana w formie usługi przez IBM Research.
ProAct jest tekstowym narzędziem analitycznym, pozwalającym na eksplorację danych - strukturalizowanych i niestrukturalizowanych - generowanych i gromadzonych przez centra obsługi klienta w rozmaitych repozytoriach, takich jak skrzynki pocztowe, komunikatory czy zapisy rozmów przekształcone w tekst.
Narzędzie to opiera się na strukturze programowej open source IBM o nazwie Unstructured Information Management Analysis (UIMA), przeznaczonej do budowania narzędzi analizy danych. UIMA jest wykorzystywana także w OmniFind Enterprise i OmniFind Analytics.
Józef Muszyński