Wprowadzone do sprzedaży laptopy będą reprezentować drugą generację tych urządzeń. Jak podaje serwis Reuters, cena komputerów ma plasować się między 250 a 350 USD. Najprawdopodobniej będą one pracować pod kontrolą systemu operacyjnego Windows.
Intel nie informuje o parametrach drugiej generacji Classmate PC. Wiadomo, iż druga i trzecia generacja tanich laptopów Intela (nad którą już trwają prace) mają oferować producentom podzespołów większą elastyczność w zakresie budowy różnych konfiguracji sprzętowych (różna ilość pamięci RAM, wyświetlacze różnej wielkości, itp).
Intel przeprowadził już pilotażowe testy swojego laptopa w szkołach w niektórych amerykańskich stanach (m.in. w Teksasie i Kalifornii) oraz w Australii. Sprzedaż na rynku konsumenckim rozpoczęto już także w Indiach, Meksyku i Indonezji. Ogólna liczba rozprowadzonych w ten sposób urządzeń nie przekroczyła 100 tys. egzemplarzy, jednak Intel spodziewa się przyspieszenia w 2008 r.
Ludwik Krakowiak