Aż 22% pieniędzy trafiło do firmy Facebook. Serwis społecznościowy otrzymał 300 mln USD inwestycji, w tym 240 mln USD od Microsoftu. To zdaniem VentureSource największa inwestycja Web 2.0 w 2007 r.
Na dalekim drugim miejscu znalazła się firma Ning, która umożliwia użytkownikom tworzenie własnych serwisów społecznościowych. Łącznie fundusze venture-capital zainwestowały w nią w ubiegłym roku 44 mln USD.
W 2005 r. inwestycje zaklasyfikowane przez VentureSource jako Web 2.0 wyniosły 309 mln USD, w 2006 r. 716 mln USD, a w 2007 r. już 1,34 mld USD. Jednak dynamika przyrostu liczby spółek, które otrzymują pieniądze, rokrocznie spada. W 2006 r. wyniosła ona 50%, w 2007 r. już tylko 25%, zainwestowano w 178 firm. Co więcej większość nowych przedsięwzięć, w które zainwestowano, nie pochodzi z Doliny Krzemowej, pisze VentureSource.
Rok 2008 pokaże czy spółki Web 2.0 zarabiające na reklamie online mogą przynosić pieniądze i czy inwestorzy nadal tak chętnie będą w nie inwestowali. Wszystko to za sprawą recesji gospodarczej oraz spadającej liczbie kliknięć w reklamy, uważa VentureSource.
Oto lista największych pojedynczych amerykańskich inwestycji w serwisy typu Web 2.0 w 2007 r przygotowana przez VentureSource:
1. Facebook: 240 mln USD, 25 października
2. Facebook: 60 mln USD, 3 grudnia
3. Ning: 44 mln USD, 11 lipca
4. Metaweb Technologies: 42,5 mln USD, 31 grudnia
5. Zillow: 30 mln USD, wrzesień
6. Metacafe: 30 mln USD, sierpień 2007
7. n2N Commerce: 30 mln USD, 31 stycznia
8. Veoh Networks: 25 mln USD, 31 sierpnia
9. MyStrands: 25 mln USD, 11 kwietnia
10. Reunion.com: 25 mln USD, 21 maja
Internet Standard