Firma chwali się, że jeden na pięciu klientów podłączonych w zeszłym roku do internetu wybrał właśnie Netię. Chce jednak jeszcze skuteczniej i bardziej agresywnie pozyskiwać klientów, by zwiększyć swoje udziały w rynku kosztem głównie Telekomunikacji Polskiej.
Jeszcze w tym roku Netia ma zaoferować swoim klientom pierwsze elementy wideo na żądanie (VOD) oraz telewizji przez internet (IPTV). Pełny start tych usług przewidziano jednak na lata 2009-2010. Wtedy też w ofercie znajdą się pakiety trzech usług, które stworzą kompletną propozycję dla obecnych i nowych klientów - pisze
.
Na to Netia jednak potrzebować będzie pieniędzy i to niemałych. Stąd zapewne podjęta niedawno decyzja o
sprzedaży udziałów w sieci komórkowej Play
. Nie zmienia to jednak planów firmy związanych z telefonią komórkową. Ujawniono pierwsze założenia samodzielnego wejścia Netii na ten segment rynku telekomunikacyjnego.
Netia korzystać będzie z infrastruktury Play. Nie zamierza jednak swoich usług zaoferować każdemu, tylko chce się skupić na klientach biznesowych. Zdaniem Mirosława Godlewskiego, prezesa Netii, rynek dla klientów indywidualnych jest zbyt zatłoczony. Netii zależy na dotarciu do najbardziej rentownych klientów, którzy znają i dobrze kojarzą markę. Usługi bowiem oferowane będą pod nazwą Netii.
Firma dalej zamierza także inwestować w infrastrukturę WiMax (dostęp do internetu i telefon drogą radiową), a także uwalniać kolejne pętle lokalne.