Fujitsu Siemens wyszło z założenia, że rynek popularnych komputerów wprowadza kupującego w zakłopotanie oferując produkty wyglądające jak kopie innych. Fujitsu Siemens Computers zmienia jednak tę sytuację swoim nowym podejściem do wyglądu. Producent IT postanowił ujednolicić proces projektowy na każdym etapie produkcyjnym. Zarówno wygląd zewnętrzny, jak również wnętrze stało się obiektem zainteresowania Fujitsu Siemens Computers: za cel nadrzędny firma przyjęła zapewnienie klientowi najwyższej innowacyjności, łatwości obsługi oraz mocy obliczeniowej dostarczanych produktów. "Design nie jest dla nas tylko sezonowym trendem, lecz długoterminową inwestycją strategiczną", powiedziała Barbara Shaedler, Dyrektor Marketingu, podczas dzisiejszej konferencji prasowej we Frankfurcie.
Nowa strategia jednolitego wyglądu jest rezultatem dwuletniego projektu z pogranicza dwu dziedzin. Jednolity design łączy wszystkie wprowadzane produkty Fujitsu Siemens Computers - zarówno konsumenckie, jak i biznesowe. Partnerem w projekcie byli konsultanci ds. designu i innowacji z renomowanej firmy IDEO. Fujitsu Siemens jest pierwszym producentem komputerów w Europie, który wykorzystuje zunifikowany design wszystkich linii produktowych. Przykładem takiego podejścia są reguły dotyczące szeregu cech produktów, w tym koloru wszystkich interfejsów służących do komunikowania się z użytkownikiem - ma on być czarny czy też umieszczenia portów i czytników kart na przednim panelu produktu, zarówno komputerów PC, jak i laptopów. To samo tyczy się myszek i pamięci USB.
Fujitsu Siemens Computers wprowadzi na rynek trzy linie produktów o nowym designie:
+ AMILO jest nazwą dla linii czarno-białych notebooków konsumenckich. Najważniejszym dodatkiem jest zewnętrzna karta graficzna GraphicBooster Zamknięta w eleganckiej obudowie ma zmienić super-lekkiego AMILO Sa3650 w wydajną maszynę do zadań graficznych.
+ SCENICVIEW, ESPRIMO Mobile, ESPRIMO i CELSIUS to produkty dla segmentu biznesowego. Obleczone antracytowym kolorem komputery będą dostępne latem 2008.
+PRIMERGY jest nazwą przypisaną do najbardziej wydajnych stacji roboczych Fujitsu Siemens Computers. Te szaro-czarne serwery trafią do sprzedaży w pierwszym kwartale 2009.