Tymczasem, jak donosi serwis CNet , menedżerowie koncernu wpadli na nowy pomysł, który - być może - zostanie wykorzystany w działaniach marketingowych związanych z Vistą. Przedstawiciele Microsoftu spotkali się mianowicie w San Francisco z użytkownikami Windows opowiadającymi się za wersją XP, a sceptycznymi wobec Visty. Tam pokazali "nowy", rzekomo przygotowywany dopiero system operacyjny, który - jak poinformowali - nosi nazwę kodową Mojave . Większość oglądających prezentację "nowości" była pod wrażeniem - pisze Ina Fried w artykule Microsoft looks to 'Mojave' to revive Vista's image . Ponad 90% uczestników pokazu przedłożyła Mojave nad Vistę - a wówczas pracownicy Microsoftu poinformowali zebranych, że oglądali najzwyklejszą w świecie Vistę.
Reakcje użytkowników zostały nagrane w postaci materiałów wideo. Projekt Mojave okazał się być kolejną próbą naprawienia nie najlepszego wizerunku promowanego obecnie systemu operacyjnego - nie wiadomo jednak jeszcze, czy relacje ze spotkania w San Francisco zostaną włączone do oficjalnej strategii marketingowej Microsoftu.