Piszemy grę na komórkę

Jak napisać grę na komórkę - radzi Software Developer's Journal

Możliwości telefonów bardzo się rozbudowały. Stworzenie trójwymiarowej gry na telefon nie jest czymś wymagającym olbrzymiego nakładu pracy czy wiedzy tajemnej.

Artykuł skierowany jest do osób, które miały już styczność z programowaniem w języku Java oraz z pisaniem midletów (aplikacji na komórkę). Mirosław Skiba przedstawia technologię tworzenia scen 3D przy użyciu pakietu Mobile 3D Graphics. Artykuł skupia się nie tyle na podbudowie teoretycznej, co na tworzeniu przykładowej gry i problemach z tym związanych .

Tworzona w artykule gra polega na jeżdżeniu samochodem po torze o definiowalnym kształcie i pokonywaniu określonej liczby okrążeń na czas. W artykule zaprezentowana została struktura programu i kolejne etapy budowy gry. Definicja toru, ustawienia zliczania okrążeń, konstrukcja samochodu, interfejs, ruchy kamery, licznik czasu, drogowskazy, prędkościomierz i mapa planszy.

Artykuł nie wyczerpuje możliwości pakietu M3G. Autor podaje też rzeczy, które można jeszcze do gry dodać takie jak dynamiczne oświetlenie oraz dodanie komputerowego przeciwnika, tryb multiplayer (dzięki Bluetooth).

Pakiet Mobile 3D Graphics jest świetnym narzędziem do tworzenia prostej trójwymiarowej grafiki w komórkach - podsumowuje autor artykułu.