PZU z Inteligo sprzedawać będą polisy

Rozpoczęcie przez PZU bezpośredniej sprzedaży polis może zmienić układ sił na rynku. Z drugiej jednak strony trzeba pamiętać, że jest to wciąż nowinka w Polsce i miejsca w Sieci jest jeszcze sporo.

Największy krajowy ubezpieczyciel - PZU - powinien w ciągu kilku najbliższych dni podpisać umowę z Inteligo Financial Services dotyczącą utworzenia platformy internetowej do sprzedaży bezpośredniej polis. Wejście najważniejszego gracza na rynek sprzedaży direct może zmienić na nim układ sił.

 

Informacji Rzeczpospolitej nie potwierdziła żadna z zainteresowanych firm, jednak wiadomym jest, że od miesiąca PZU prowadzi testy nowej usługi. Konkurencja uważa, że posunięcie PZU jest logiczne. Współpraca z Inteligo, z którego usług korzysta około 550 tysięcy osób może pozwolić ubezpieczycielowi dotrzeć do innej - młodszej - grupy klientów, która jest bardziej skłonna do ubezpieczania siebie i majątku.

 

Dla ubezpieczyciela byłaby to też szansa na odzyskanie kontroli nad własnymi agentami ubezpieczeniowymi. Żądaj za swe pośrednictwo coraz większych prowizji uniemożliwiają obniżanie cen i skuteczne konkurowanie np. z Link4, który polisy sprzedaje tylko przez internet i telefon. Może przez to oferować atrakcyjniejsze stawki.

 

Sprzedaż polis przez internet ma przed sobą przyszłość. Dzisiaj w ten sposób zawierana jest zaledwie co 50. polisa. Szacunki mówią jednak, że w najbliższych latach odsetek ten wzrośnie do 15 procent.

 

Więcej na ten temat >>