Problem
Jak informują użytkownicy forum Winfuture, po dokonaniu aktualizacji wymienione programy identyfikują ważne windowsowe pliki systemowe netui0.dll, pstorec.dll i (rzadziej) winsocks32.dll jako trojany, po czym kasują je lub przenoszą do kwarantanny. Po zignorowaniu komunikatu Windows zalecającego włożenie do napędu płyty z pakietem SP2 i ponownym uruchomieniu komputera okazuje się, że nie działa łączność z siecią. U niektórych użytkowników doszło też do usunięcia pliku systemowego dpcdll.dll, który jest elementem mechanizmu zarządzania licencjami - efektem tego jest odmowa dostępu do systemu operacyjnego na skutek rzekomego braku licencji.
Rozwiązanie
Trend Micro nie zajął na razie oficjalnego stanowiska w tej sprawie. W wywiadzie dla heise online przedstawiciel firmy poinformował, że już podjęto współpracę z klientami, którzy padli ofiarą opisanego błędu. Ponadto problem z wzorcem 5.527.50 został już ponoć rozwiązany. W tej chwili dział Trend Labs analizuje przyczyny jego powstania.