"Na zmianach już korzystają globalni konkurenci - zwłaszcza Ci, którzy posiadają komplementarną ofertę do FSC w Polsce. Przede wszystkim jest to HP, a na polu sprzedaży notebooków, na pewno także Toshiba, Acer i Asus, które również mają szeroką ofertę dedykowaną dla SoHo. Decyzja o otwarciu w Łodzi Centrum Usług IT przez Fujitsu Services może świadczyć o tym, że Fujitsu będzie raczej rozszerzać swoją obecność nad Wisłą" - mówi Jarek Smulski, analityk IDC Poland.
Wyjście z niskomarżowej produkcji komputerów jest konsekwentnym realizowaniem strategii Petera Loeschera, CEO Siemensa, który już wcześniej pozbył się biznesu komórkowego sprzedając podupadający dział tajwańskiemu BenQ. Fujitsu - mający aspirację bycia globalną spółką - nie zaryzykuje raczej utraty regionu EMEA, który należy do najszybciej rozwijających się na świecie, jeśli chodzi o sprzedaż komputerów. Nie należy się więc spodziewać, że Fujitsu wycofa się z niego. Z pewnością będzie musiał jednak zastanowić się nad dalszą strategią oraz racjonalizacją kosztów w przypadku działania w danym kraju zarówno dla FSC, jak i samego Fujitsu.
Czytaj także:
Dell Polska rozpoczyna sprzedaż dla klientów indywidualnych
Netbook za złotówkę? 7 powodów na tak
Notebooki znowu się palą! Sony wymienia baterie
Computerworld