FSC bez Siemensa: bez zaskoczenia

Polski rynek PC nie jest zaskoczony informacją o wyjściu niemieckiego Siemensa z joint-venture z japońskim Fujitsu. Spekulowano już o takim zakończeniu umowy praktycznie od 2007 r., co znajdowało odbicie w coraz gorszych wynikach sprzedaży komputerów w Polsce.

"Na zmianach już korzystają globalni konkurenci - zwłaszcza Ci, którzy posiadają komplementarną ofertę do FSC w Polsce. Przede wszystkim jest to HP, a na polu sprzedaży notebooków, na pewno także Toshiba, Acer i Asus, które również mają szeroką ofertę dedykowaną dla SoHo. Decyzja o otwarciu w Łodzi Centrum Usług IT przez Fujitsu Services może świadczyć o tym, że Fujitsu będzie raczej rozszerzać swoją obecność nad Wisłą" - mówi Jarek Smulski, analityk IDC Poland.

Wyjście z niskomarżowej produkcji komputerów jest konsekwentnym realizowaniem strategii Petera Loeschera, CEO Siemensa, który już wcześniej pozbył się biznesu komórkowego sprzedając podupadający dział tajwańskiemu BenQ. Fujitsu - mający aspirację bycia globalną spółką - nie zaryzykuje raczej utraty regionu EMEA, który należy do najszybciej rozwijających się na świecie, jeśli chodzi o sprzedaż komputerów. Nie należy się więc spodziewać, że Fujitsu wycofa się z niego. Z pewnością będzie musiał jednak zastanowić się nad dalszą strategią oraz racjonalizacją kosztów w przypadku działania w danym kraju zarówno dla FSC, jak i samego Fujitsu.

Czytaj także:

Dell Polska rozpoczyna sprzedaż dla klientów indywidualnych

Netbook za złotówkę? 7 powodów na tak

Notebooki znowu się palą! Sony wymienia baterie

Computerworld