W nagradzanej grze komputerowej Mirror's Edge, jej twórcy, studio DICE, oddział firmy Electronic Arts Inc., przedstawiają graczom nową bohaterkę o imieniu Faith. Należy ona do sieci kurierów zwanych "biegaczami", którzy używają akrobatycznych umiejętności do transportowania w mieście tajnych informacji, a starając się uniknąć wykrycia wykorzystują do przemieszczania się dachy wieżowców. Aby przekazać to oszałamiające poczucie ruchu, DICE wykorzystuje technologię NVIDIA PhysX, aby dać graczom najwyższej klasy rozgrywkę na PC.
- Świat Faith w grze Mirror's Edge ściska trzewia, trwa w nieustannym pędzie i jest bardzo niebezpieczny - rozgrywka musi więc oddać odpowiedni poziom niepokoju i pośpiechu - powiedział Owen O'Brien, starszy producent w firmie DICE. - Technologia NVIDIA PhysX pozwala dodać do gry nowy poziom złudzeń, dzięki czemu gracze stają się częścią przedstawionego świata.
Dzięki silnikowi NVIDIA PhysX, świat gry Mirror's Edge staje się rzeczywistością wraz z realistycznymi efektami wiatru, skutkami działania broni i ruchami postaci. Zwykłe przedmioty stają się częścią całej rozgrywki. Ubrania, flagi i transparenty mogą wpływać na graczy i ich broń, efekty ścielącej się nisko mgły oddziałują z krokami gracza, eksplozje wypełniają powietrze dymem i odłamkami, zaś uderzeniom kul towarzyszą interaktywne odpryski.
W komputerach PC, technologia PhysX wykorzystuje moc CUDA, architektury obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia firmy NVIDIA, co pozwala na przedstawianie obrazów 10-20 razy bardziej złożonych wizualnie niż to jest możliwe w przypadku procesorów graficznych GeForce bez obsługi CUDA. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych, które nie skalują się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, tylko technologia PhysX może wykorzystać najlepsze elementy architektur CPU i GPU, zapewniając wyjątkowe, wciągające wrażenia.
- Jeśli kochasz sceny walk, szalone pościgi i przygody na wysokości, to Mirror's Edge jest grą dla ciebie - powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA. - Gracze docenią większą wolność ruchu, w tym możliwość prześlizgiwania się pod barierkami, koziołkowania, odbijania się od ścian i balansowania na krawędziach - a wszystko to w dynamicznym, wciągającym środowisku, oferowanym w części przez naszą technologię PhysX.
Składająca się z wydajnego silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego, technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym w branży rozrywki komputerowej silnikiem fizycznym, już wykorzystywanym w ponad 140 będących w sprzedaży grach przeznaczonych dla komputerowego systemu rozrywki PLAYSTATION 3, komputerowego systemu gier i wideo Xbox 360 firmy Microsoft oraz konsoli Wii i komputerów PC.